Rött och svart

2009-03-20 @ 00:45:54
Rött är färgen jag hade i ansiktet när jag gick ifrån skönhets kliniken. Behandlingen jag fick i dag var helt underbar. Portömningen gjorde ont men det va sååå värt det. Jag kommer verkligen göra om det igen. Och jag ha sama tjej. Fick med mig hem en liten burk av av dagkräm som tydligen ska hjälpa mot blandhyd.
Träffade en av läkarna som utför plastikoperationerna där. Han va perfekt solbränd och hade ett perfekt leende.
Undra om han har haft en kollega till hjälp?!

                      Före                                                   Efter
Har ej noppat på två månader. Innan jag la mig i stolen på skönhets kliniken!
           Dom blev inte helt som jag vill ha dom men det gör inget!

Svart  är färgen jag nu förtiden har på en av väggarna i köket. Det blev såå häftigt. 
När jag kom tillbaka från behandlingen åkte jag i väg till Hornbach för att innhandla den tänkta köks färgen. Eftersom lilla Maddis åkte själv och handla, åkte ju självklart lite mer än fägen ner i kogen, gorm´e kattmat, kattgodis, listfärg och en målarhink ( vad jag nu ska ha den till vet jag inte ). När jag fram till kassan för att betala skulle jag ställa upp korgen på disken. eftersom den lilla korgen var överfull råkar jag ( själv klart ) komma åt lilla färgburken så att den ramlar ur korgen och ner på betong golvet. Pang lätt det, så rann det ur vit färg på hela golvet. Upps!!
Måttligt pinsamt. Kändes som om alla i butiken kollade på mig och skrattade. Hon i kassan rullade med ögonen och kallade på en kille som kom och började ta upp all färg. Han där emot va jätte snäll.
Bästa av allt.... Han hämtade en ny burk åt mig och jag betalade endast för den jag fick med mig hem. Tur att jag slapp betala den jag kastade på golvet.

Alex och Cammen kom över på kvällen så satte vi igång att måla. Efter vi målat klart väggen fortsatte vi att måla naglarna...

Själv klart så var jag tvungen att fota lite så att alla ni som läser bloggen kan få se hur allt går.
Köks väggen innan jag målat den.






I morgon ska jag sätta upp tavlor, byta till en annan lampa och sätta dit en vas så att det blir riktigt snyggt. Sedan ska skåpsluckorna in på lackning, listor ska sättas upp och golv ska läggas.
Det kommer bli jätte bra när allt blir klart.

Juste
Måste berätta om något underbart.
Alla som följt min blogg vet att jag har haft lite problem med Svenne och hans lek i kattlådan. Jag försökte med allt. Inget fungerade så jag beslöt mig för att köpa en ny kattlåda ( en ordentlig ) från Sea hund och katt med kattlucka.
Jag böt också sanden till en som inte dammade alls.
Köpt på Rusta.. Inte det bästa valet jag gjort måste jag säga!!

Nu har jag haft den nya lådan i några dagar och jag e såååå nöjd med resultatet. Den nya sanden gör att han inte drar med sig lika mycket sand ut i lägenheten och luckan gör att när han får för sig att leka lite i lådan så stannar det i lådan.
För er som har katter som också leker i lådan så är det ett hett tips att sätta på en lucka. Det blir inte lika kul att leka då.
En bra kattlåda!!!

Det var allt för mig denna gång.

Kram på er!
Maddemaddis

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad fint det blev, riktigt fint!

Jag är också sugen på att måla om köket.. fast vi gjorde det i sommras, men i alla fall =D

Jag ska försöka mej på att måla om dotterns rum snart.. har hittat en fin färg jag vill ha där inne. =)

2009-03-20 @ 13:52:22
URL: http://jessapessa.blogg.se/

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0