Göta juck och 18 år på nytt!

2009-05-03 @ 21:19:05

Tillbaka i tiden!

Gårdagen bjöd verkligen på sig själv kan man säga.  Brände mig i solen så jag ser ut som en brun bränd kräfta just nu. :-)

Hade tagit med mig alla mina grejer till Segeltorp för att slippa åka fram och tillbaka när det va dags att göra ordning sig. När jag hade duschat och skulle klä på mig så gjorde jag den hämska upptäckten med att mina byxor va borta.

FAN!
Jag hade glömt dom hemma. Det va ju bara att sätta sig i bilen och dra hem... Kommer hem och ska byta om där i stället. snart dags för utgång

Sätter på mig byxorna och ramlar! Spräcker byxorna så pass att dom går i två delar. Där stog jag och visste inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta. Bestämde mig för att skratta och plocka fram en penn kjol med rosa linne i stället. Tog mig hem till Cissi sedan för att påbörja kvällens festande.

Vi åkte hem till Louise som hade festen i Bandhagen! Tur som vi hade, träffade jag på en kollega, påväg till bussen så vi fick skjus ända fram till dörrren. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Underbara jobbet !

När vi kom in så mötes vi av en jätte full Louise. Resten av männskorna va snälla men inte riktigt min typ av vänner! Vi fasnade i en vild diskusion, där jag va den som hade en åsikt som stack i ögonen på folk. ( kan ta det någon annan gång ).

Jag och Cissi va på party humör så vi tog taxi in till stan och skulle festa ordentligt!
Vi gick först in på 54, vilket vi ångrade groft sekunden vi satt foten där inne. Tog en drink sen så begav vi oss vidare. Möte en kollega till Cissi som fixade in oss gratis på Göta källare. Vi skulle nog aldrig ha gåt dit om det inte va för just det. Vi slapp betala!

Väl inne så kom alla minnen tillbaka. När jag och Cissi började umgås va vi gämnt på Göta juck. Varje helg. Då hade vi ass kul men det va ju oxå för att vi va 18-20 då och hade inte så stora förväntningar på kroglivet.
Vi bestämde oss förr att släppa loss och återuppliva våra gammla minnen.

Jag, som hade på mig 10 cm klackar, började känna av det i fötterna efter tag, men skam den som ger sig. Träffade ett gäng grabbar som släppte loss lika mycket som vi. När klockan va stägning så hade vi ingen lust att åka hem så vi drog till båten!

Den trogna båten som alltid finns där. Patricia.

Hela kvällen va som tagen ur det förflutna. Den hade allt. Vi dansade som tokar, blev bjuda till höger och vänster, Cissi raggade upp killar åt oss, strumpbyxor gick sönder, svetten rann och ( som om inte det va nog ) sov jag i Segeltorp!

När jag stog utanför mitt hem i Hagsätra och skulle ta fram nycklarna upptäcker till min fasa att dom va borta. HELVETE! vart kan dom ha tagit vägen? fick Cissi med dom hem? FUCK och jag som hade en vän med mig som skulle sova över. Sen kom jag på det. Håkan lånade min bil tidigare under dagen och han fick med sig hela knippan!

Det va bara att sätta sig i en taxi till Segelötorp. Ringde pappa som fick komma ner och öppna åt oss.

JA precis som jag sa. Som att vara 18 igen!


Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0