Själv i skogen

2009-05-13 @ 23:29:50
Måste bara berätta om något som hände hände förra passvändan.

Allt gick som på rells. Jobben betade jag av, en efter en. Inga problem var i sikte. Under ett av mina jobb, gjorde jag det förbjudna. Jag tänkte tanken att i dag skommer inget hända. I dag ska jag nog få en riktigt lång rast. Allt har ju gåt så bra hitills.

Och då, 5 minuter efter denna förbjudna tanke, hände det. Jag satt i telefonen med Ryck Johan och pratade som vanligt en massa strunt, när jag plötsligt hörde ett konstigt ljud. Jag stannar och går ur bilen.
Vad ser jag?  jo...

Däcket är, till min fasa, platt. Jag kollar efter ett reserv hjul i bakluckan, men det lyser med sin frånvaro. Det användes under City gross händelsen, då ett flertal bilar fick sina däck sönderskurna.

HELVETE! Vad gör jag nu? Där stog jag mitt ute i skogen, helt själv, med endast en Johan i örat som as garvade. 
Det var ju bara att ringa AL som fick komma ut med ett nytt däck. Då ska jag till lägga att det tar ca 40 min att köra ut till mig från city.

Under tiden jag väntade, tänkte jag vara lite duktig och ta av den platta och trasiga gummi biten, som satt fast på min bil.
Jag tog fram den lilla domkraften och satte mig ner på asfalten. Då ser jag att den ser väldigt konstigt ut. Jag försöker med allt som stod i min makt för att få ner den, så att jag kunde påbörja lyftningsarbetet. Men nej.. det gick inte. Jag hoppades i mitt stilla sinne att AL Roj skulle ha en domkraft i sin stora, fina bil.

När han kommer, så får jag höra att han inte hade en i bilen. Han kollade på min domkraft och muttrade lite. Visst såg den konstig ut sa han innstämande... Men Madde, sa han, det kanske skulle gå lite bättre om du vevar tillbaka den till ursprungslägget..... Fan jag hade vevat åt fel håll. Inte undra på att det inte gick. Jag som har en lika dan hemma borde ha vetat det, men i mitt uppretade tillstånd gick inte dom signalerna ända fram...

Så nu, ni som känner Roj vet, kommer jag aldrig få glömma detta misstag.

Redan en timme efter att jag fått på mitt nya däck och åkt där ifrån, fick jag ett sms som löd: En instruktion om hur man använder en domkraft är faxad till kontoret. Läs och lär. Sedan kom några telefonsamtal från kommunikations centralen där operatörerna snällt frågade om hur det går med däcket... Så höll det på. Dagen efter va samma prossidur.
 
Karln har ett minne som en elefant så det är bara att axeptera lägget.

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0