Sola sig röd

2009-05-30 @ 18:33:50
Gårdagen bjöd på väldigt lite så jag vaknade i dag och kunde inte vara stilla. Diskade upp ALL disk som låg i köket och började plocka upp över allt. Sedan tittade jag ut. Fan va nice väder det va. På med bikinin, kaffe i handen och ut på ballen.

Drack upp kaffet och drog sedan till föräldrarna för att sitta på deras altan. Cammen va ledig så hon va på att steka oss på altanen. Boken följde självklart med.
Dyslektiker som jag är, tar det mig tid att läsa ut en bok. Men men. Jag får ju njuta längre av bokens äventyr än vad vanligt folk får.

Fiskbensflätta även kallad svinrygg



Som lite tidsfördriv
provade jag att flätta inbakad fiskbensfläta på Cammen. Det va hundra år sen jag gjorde det ( första året på gymnasiet med Alex och Jenny T tror jag det va ). Resultatet blev rätt bra om jag får säga det själv. Får jag träna någon gång till så får jag till det riktigt bra.




Jag slänger ihopp flättan















På mig själv slängde jag i hårinpackning och satte upp det med en traditionerl inbakad fläta.

Helt vanlig inbakad flätta



När jag skulle åka hem från segeltorp kom mamma hem med saker hon handlat på en marknad någon stans i Svergie. En vind-kossa. Rätt söt måste jag erkänna att jag tycker. Vad tycker ni??

Efter ett X antal timmar i solen kännar jag nu att huden har fått sig en liten smäll... Jag kommer nog vara röd som en kräfta i kväll.
Hoppas inte det kommer lyssa för mycket.
Jag som ska ut på söder i kväll. :-)

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0