Onsdagen den tjugonde Maj

2009-05-20 @ 14:39:07

Hade ett otroligt givande samtal med arbetskollagan Post Linda i morrse innan jag åkte hem för att avnjuta min ledighet. Hon berättade att en av hennes många katter ( hon är en katt-fanatiker ) hade kommit hem med en fågel, närmare bestämt en grön fink.
Fågel levde fortfarande så hon bestämde sig för att rädda den eller rättare sagt försöka rädda den. Medans den sitter på altanen och hyperventilerar ser Linda hur liver rinner från finken för att sedan ta sitt sita andetag.

Det är konstigt det där. Att man ser hur själen försvinner från en varelse. Man ser liksom hur ljuset i ögonen försvinner. Man bara vet när någon har gåt vidare till andra sidan och ett skal är kvar i stället för din vän.

Usch vad deprimerande.

Nä måste bara berätta om min körlektion i går. Det va asssss kul. Roligt att höra från proffitionela att jag kör bra. hade dock ett litet problem. Och det var med en cylinderbanna som man ska köra i 50 km/h. Jag kyckas hela tiden släppa lite på gasen och det får man inte göra. Men det e lugnt. Tränar jag en två gånger till så fixar jag det gallannt. Jag e ju klar annars. Det som alla brukar tycka är det svårasete under uppkörningarna är det som jag tyckte va lättast.

Madde maddis


Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0