19 November

2009-11-19 @ 18:35:45
I går va jag inte ute och gick min vanliga morgon promenad.
Jag och Lena gjorde istället frukost till Helena. Hennes födelsedags frukost ska inte bestå av den vanliga havregrynsgröten. Hon fick nybakat bröd och managrysgröt. Gött som fan.
Paket fick hon öppna på morgonen också :-) Tror att hon blev glad över det hon fick.

Glömde ta foto på hur det såg ut så ni får tro på mig när jag säher att det va jätte mysigt med levande ljus och lugn musik.

I dag har det varit en aldelse speciel dag för mig.
Under denna vecka har vi haft spegling i klassen. Det menas att alla får säga bra och dåliga saker om varandra. All fokus ska vara på en människa under en stund. Jag har varit lite halv nervös över detta. Vad ska dom säga om mig igentligen? Fan det behövs väl inte. ELLER? jo det e klart det behövs. Alltid bra att få höra hur andra uppfattar än.

Och just i dag blev det min tur. Kent hade gått igenom en annan i klassen och när alla hade sagt sitt om den fina människan, vände han sig om och sa att nu är det din tur Madde.

En klum i halsen, hättan i ansiktet och bitandes i läppen.
Skit också!


Jag satte båda fötterna ner på golvet och la händerna i knät ( så ska man sitta om man ska vara helt mottaglig för olika intryck och sånt ) och andades ett ljupt andetag. Nu åker vi!

Vilken känsla att vara allas mitt punkt en stund. Jag kände hur alla tittade på mig. Och jag va tvungen att titta rakt in i ögonen på den som talade. Fan va jobbigt att vara så utlämnad. MEN också väldigt renande och avslappnande. Vissa saker som folk sa gjorde mig väldigt rörd.
Jag har så svårt att ta emot komplimanger. Det negativa är lättare att hantera enligt min mening.
Det ligger hos mig att ändra på det.

Männsikorna i min klass e så underbara!
Jag skulle inte byta ut någon av er.

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0