Gud vad jag är glad att jag har bra bromsar

2009-11-30 @ 17:31:00
I dag har jag varit med om något som inte händer mig varje dag.
Eller snarare som aldrig har hänt förut i mitt liv.
 
Jag satt i bilen med Anne och Kaya påväg upp till Stockholm. Jag hade precis kommit ut på vägen mot Vagnhärad från Trosa då jag ser hur en STOR älg tar satts och springer ut på vägen.

Helvete hinner jag få ur mig innan jag får stop på bilen. Anne satt och messade och hörde bara dom orden innan hon ser djuret. 
EN FUCKING MILLIMETER va det ifrån att jag skulle ha klippt djuret med motorhuven. Istället va det mötande bil som fick honom över sig.
Tur att det va en stor pickup som tål lite mer än vad min lilla starlet gör.
Glas splitter flög över allt och det hördes bara ett PANG!
Jag ser hur älgen bokstavligt talat flyger över min bil och landar bakom mig. Fy fan va hjärtat dunkade.
Anne, som satt bredvid mig, blev ledsen och hunden Kaya som satt i baksättet blev helt stirrig. Tur att jag han ta emot när hunden va påväg fram samtidigt som jag fick stop på bilen. Annars hade vi nog fåt åka till väntrinären också!

Jag och Anne går ut ur bilen för att se hur gubben i den andra bilen mår. Som tur va så måde han prima. Inte en skråma fick han, vad vi kunde se. Bilen där emot kommer nog behöva besöka en verkstad innan den kan köras igen.
Efter att vi sett hur gubben mår går vi fram till älgen. Jag tänker inte säga hur det såg ut men det va hämskt i alla fall.
Jag behövde inte ringa någon då gubben redan hade gjort det.
En redig kar som visste hur man skulle hantera situationen. Tror dock att han va lite chockad efter som han va otroligt otrevlig. Men det får man vara efter en sån upplevelse.

Jag som gämnt brukar ha kameran med mig har självklart glömt den på rummet. Typiskt när det faktist händer något att fota. Så det blev inget bildbevis på händelsen!

Nu är jag i alla fall hemma i föräldrar hemmet och ska snart äta middag med familjen. Har saknat dom massor och efter idag känns det riktigt skönt att träffa dom.
Har också börjat fundera på om jag ska köpa en annan bil. En som är lite säkrare och tål lite mer på vägen...

Madde maddis

Kommentarer
Postat av: Jess

Tur att det ändå gick så pass bra kusin!

2009-12-01 @ 17:31:21
Postat av: Pierre

Men! Mobilkamera???? MADDE! Jag ville ju se! <.< Skönt att inte du smällde iaf! Älgar väger ju lite mer än vanliga djur... skogens konung o allt! Vi syns Ikväll! :D

2009-12-02 @ 14:53:52

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0