Kaffekrig

2009-10-07 @ 10:20:09

Vilken morgon. Jag går upp för att fika med mamma innan hon ska iväg på frisör besök i stan. Jag ska vara snäll och sätta på kaffe. Medans det kokar och gör sig redo i maskinen, går jag ut på altan och gör mamma sällskap. Efter ett tag hör jag något konstigt. Det låter som om vatten surplar. Aja säkert inget tänker jag och återgår till mammas ögonbryn jag precis börjar fixa ordning. Sen när vi va klara och påväg in så ser jag....

HELVETE!

Jag har glömt sätta på locket på perkolatorn och det ( bokstavligt talat ) sprutar kaffevatten i hela köket. Mamma får panik och jag skrattar. Skrattar massor:-)
Fan nu blir det till att städa hela morgonen, slår det mig och då slutar jag skratta. Då va det ju inte lika kul längre. Mamma fick springa för att byta om och jag satte mg ner på knä och torkade kaffe. Mitt i mtt städande skriker mamma "hej då" och smäller igen dörren.  Då var jag återigen ensam, eller kanske inte. Jag hade ju mitt kaffe och Svenne. Så tenkiskt sätt va jag ju inte ensam.

Under min städning kom tigern och ville hjälpa till. Gick väl inte så bra som jag hade hoppats på men han hade kul.
Klart Svenne ville vara med

Jag fick i alla fall upp allt kaffe tillslut och köksdörrarna var rena igen. Satte på en ny panna och satte mig ner för att kolla tv.

Ska snart göra mig ordning för att åka på ännu ett studie besök. Stockholmsberoende center ska få sig ett besök av brudarna.
Snart är fältveckorna över och skolans klassrum kallar.

Madde maddis


Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0