Svenne och Bonzo

2009-10-01 @ 09:30:22

Svenne har fåt ost och Bonzo har fåt en macka. Jag har druckigt mitt kaffe och mamma har rökt sin cigg.
Allt e lungt och bra i mitt stora färäldrarhem idag. Jag ska upp och damsuga snart och bädda sängen blir det nog också. Först ska jag ut på promenad med gamlingen Bonzo. Det är riktigt jobbigt och se hur någon blir äldre och äldre. Hur någon går närmare och närmare sin egen död.

Bonze är 13 år och dom senaste månaderna har det börjat märkas att han är gammal. Förut kunnde jag ha honom lös när som hälst men nu så måste jag ha honom kopplade gämnt. Han hör enbart när jag visslar till honom plus att hans syn har börjat förvärras också.

Om ca en och en halv timme ska brudarna samlas igen för ett nytt studiebesök i uppsala. Innan dess ska jag ha hunnit göra en massa saker i hemmet. Hade tänkt göra mamma lite glad.

Ha en bra dag.

Madde maddis


Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0