En svacka

2009-09-02 @ 21:10:52
Va uppe i morrse på en promenad, som jag ska vara. Men jag måste erkänna att det va fan jobbigt att ta sig upp ur sängen.
Tidiga mornar brukar ju inte vara min grej..... Men jag ska inte ge upp!

Min kropp är mitt tempel och den måste vårdas!

Det va tydligen en till som inte ville på promenad. Medans jag blev glad och pigg när jag kom ut blev Kaya seg och butter. Hon gick efter oss hela vägen....


I skolan tog vi upp olika teorier och teser. I ett behandlings yrke finns inget rätt eller fel.
Bara olika vägar till nykterheten!!
Känns ju skönt att inte kunna svara fel om läraren frågar mig något ;-)

Efter skolan va jag Helena och Anne i Trosa för att kolla lite. In på apoteket för att skaffa grejer och sedan in på Ica Trossen för att handla lite.

Det va då det hände!

Jag syndade. Jag skulle köpa cashew nötter och helt mirakulöst och konstigt så slank det ner några få kanelchokladmandlar
"alla naturgodis".... Inte många men ändå. Det är att synda.

Efter middagen va det läxa dags och datasalen fick sig ett besök av mig för första gången. Skriva ut lite och kolla lite mm!

Jag försökte dra mig från att bli klar. Jag visste vad som väntade mig när allt låg klart framför mig!

Gymmet. Jag hade ingen motivation alls!

Man kan säga att jag har haft en svacka i mitt nya tänk och nyttiga liv i dag! Men det e lugnt. Jag tar mig i kragen och tar mig igenom det.

Min kropp är mitt tempel och den behöver vårdas.....
Min kropp är mitt tempel. Min kropp är mitt tempel.........

Men det är lugnt. jag gick dit och gjorde det jag skulle göra. Sjukt stolt blev jag! Gick till rummet sen och hade högläsning för Helena om medvetenhet mm.
I morgon ska bli en bättre dag i mitt eget tänkande hade jag tänkt!
Nu ska jag försöka läsa lite egen bok och njuta lite av lugnet. Sen är det sov dags. Jag känner knappt igen mig själv när jag gör sånna saker. Ni vet läsa bok, ta det lugnt. gå och lägga mig tidigt och allt det där!

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0