Kul på stensund

2009-09-17 @ 19:07:32
I dag har vi suttit bakom skolbänken som vanligt halva dagen och andra halvan va vi ute hela skolan och lekte och hade tävlingar.

Våra lag va våra "kors o tvärrs" grupper. Alltså alla är blandade från olika klasser.

Fan va kul det va.
I går fick vi göra egan tröjor och vi va lag 7. Fantasin va inte på topp i vårat lag så vi kom aldrig på något roligt namn för oss.

Men vi va det enda lag som hade en maskot.


Det enda som sög under dagen va den där jävla orgenteringen. Men men vad är 20 minuter av mitt liv....

Jag och Anne innan orgenteringen. Vi försökte se det positivt i alla fall!

Så här såg tröjorna ut på ryggarna!

Mitt lag kom på 4´de plats. trodde faktist vi skulle komma bland dom sista men det gjorde vi inte. Fan va nice!
Juste. det va 10 lag som medverkade!

När vi ätit grillar och haft trevligt gick jag, Anne och Samantha ner till havet och njöt. Såg maneter och fiskar. Har aldrig sett en manet på så nära håll. Och Samantha skulle vara gullig och ta upp en åt oss så vi fick känna på den.


Ungefär sekunden efter detta foto togs åke hennes mobil i vattnet.. Gissa om hon skrek.

Vad gör hon? Jo kastar sig ut med kanten så att jag och Anne fick hålla i henne.

Såg nog rätt roligt ut. Jag och Anne håller i henne enna fot och hon hänger ner med huvudet i vattnet.


Längre ner måste jag. dra ner mig lite till....

När hon känner den med fingerspettsen glider den länge ner mot botten.
Slaget va över. Hon kund einget göra.

Tanken va go men resultatet blev inte så bra.

Nu ska jag leta reda på några av mina grannar och spela ett kortspel jag lärde mig i går. Mulle heter det. Lite kompliserat vid första anbliken men när poletten väl rammlade ner och jag fattade hela grejen så va det riktigt kul.

Kram på er alla.

I morgon kommer jag hem igen. Länktar faktist hem nu!

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0