Lägg tillbaka problemet där det hör hemma

2009-09-29 @ 20:11:13
I dag har gruppen varit på studiebesök i Södertäljes kvinnojour och fåt lite bra info om deras verksamhet. Det va riktigt intressant att lyssna på henne vi träffa.

Fan va jag gillar våran grupp.
Dom fyra brudar som jag har äran att vara med dom kommande två veckorna är

Helena
Helena,
tjejen som direkt kan se hur jag känner.

Anne
Anne, tjejen som, precis som mig, älskar att skeda.

Lillan
Lillan, tjejen som får mig att le.

Kajsa
Kajsa, tjejen som tar ner oss andra på jorden igen, när vi går i gång och pratar om en massa annat än skolan.. Ni vet det viktiga i livet, nagerlack, manikyr, pedikyr, klädder smink mm.

" Ni är verkligen inte som mina andra vänner" :-)

Kan ni tänka er att det kan låta som en hönsgård när vi går i gång ordentligt :-)
Helt underbart gäng är vi! Vi kommer kuna göra det här grupparbetet med bravur:-)

Efter studiebesöket gick vi till en resturang och åt lunch. Gött som fan! Indisk mat är nog en av mina favorit kategorier från och med nu.

Va tvungen att åka ner till skolan en snabbis också i dag. Träningsklädder och lite sånt som jag hade glömt att ta med mig hämtade jag.

Sedan va jag hos Cissi på en fika. I dag är hennes dag så det blev tårta, goda bullar och en underbar chokladkaka.

Åkte hem sen och valde att inte åka ut mer. Jag va helt slut i kroppen och i hjärnan. Jag har funderat så mycket att hela jag domnat bort.. Nä så allvarligt e det inte men jag känner mig i alla fall helt tom i skallen.
Hade velat åka till Jakan men kännde att jag inte skulle orka vara glad, trevlig och på gott humör med en massa nya människor.

Madde maddis





Varför blir jag orolig i kroppen? Varför blir jag stressad? Varför reagerar jag på andras problem? Undra hur allt ska sluta! Är övertygad om att det kommer lösa sig, frågan är bara om hur allt kommer bli när stormen lagt sig.

Jag känner lite att vi studerar faktist till att bli pedagoger. Borde man inte då kunna ta en konfrentation.



Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0