Summering av det gågna året

2010-12-30 @ 15:21:10

Dett året har gått upp och ner.

Året börjar med att jag bor ute på Stensund och vi är insnöade. Folk kunde inte ta sig till skolan och vi som bodde där kunde inte ta sig ut. Jag tyckte det inte då men jag va inne i en kort och mycket tillfällig depriton. Man kan nog säga att jag var tillfälligt manodepressiv. Jag orkade inte prata med någon alls. Jag ville bara försvinna. Det enda som gjorde att jag tog mig upp ur sängen var skolan och mitt intresse till det vi läste.
Så här i efterhand kan jag nog hålla med mina kära och underbara vänner som reagerade på mitt beteende. Några av dom kallade till och med varanda på krismöte angående mig, där dom duskuterade mitt mående.

Jag tog mig ur det dåliga när jag väl flyttade hem till föräldrarhemmet och mamma och pappas varma mottagande. Vi gjorde i ordning pojkrummet till mitt rum och flickrummet fick bli min gaderob. Massa skor och mjukisklädder fick flytta in tillsammans med mina gammla foton och mjukisbjörnar.

Min underbara och kära bror fick för sig att ta sin fina flickvän och flytta till Kambodja och driva en bar i mars. Jag tog över hälften av mina sparpengar och drog ditt så fort jag kunde. Det vill säga i augusti. Va där i tre och en halv vecka och bara njöt. Hade dock lite otur med vädret. Hade regn mer än vad jag hade sol. Men nöjd va jag ändå. Jag fick ju träffa Håkan och hand fina Lina.

Dagen efter jag kom hem där ifrån började min praktiktermin. I ca 5 månader va jag på ett behandlingshem med vuxna missbrukare med samsjuklighet. Det vill säga inte bara ett missbruk utan någoting till. Jag trodde att jag skulle vantirvas i början eftersom jag igentligen ville jobba med ungdomar men jag kunde ha haft mer fel.
Det slutade med att jag trivdes så pass mycket att jag inte ville där i från. Jag vet idag inte vad jag vill jobba med i framtiden. Jag var så inrutad på ungdomar att jag aldrig gett något annat någon skans. Det e ju underbart roligt att jobba med vuxna. ADHD problematik är min grej har jag upptäckt. Jag tycker om när det händer saker och när inte allt alltid är som det verkar och att någon när som hälst kan blåsa elvis frilla på mig :-)
Självklart tycker jag om att jobba med flera andra problematiker också.

Saker hände under min praktik tid som gjorde att jag både fick  tänka om och tänka nytt. Väldigt nyttigt för mig måste jag säga.

Jag har festat en del från sommaren och fram till nu. Har haft riktigt roligt tillsammans med mina tjejer. Det tackar jag för :-) Pengar är till för att rulla.


En av mina bästa vänner har råkat ut för något som kan vara det värsta en mamma kan råka ut för. Jag beundrar hennes styrka och värme. Jag ser framemot att få spendera en termin tillsammans med henne. :-)

Jag hade tänk att avsluta året med en ordentligt stor fest hos en kompis kompis. Stor villa med massa männsikor, massa dricka och en massa skratt. Det tycker jag låter som bra ingredienser för någort stort :-)


Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0