14 Januarie Torsdag

2010-01-14 @ 16:12:46
Nu har det nästan gått en vecka i skolan. Det har självklart hänt en massa saker samtidigt som det inte har hänt något alls TYP!
Har fixat med Helenas naglar och jag har gjort nya på Sanna. :-)
Plugget är i full gång. LÄXOR LÄXOR LÄXOR!

Har inte mycket tid till att tänka på annat än det som finns runt mig just nu.

Jag och Helena fick stor städa rummet efter att vi hittat musbajs i hela rummet. Rått fällor ställdes ut och det va bara att vänta.
I två nätter har jag vaknat av att jag hört att något gnagat någon stanns i rummet.

Min skyddsängel, Thomas Vaktis, kom till rummet och hjälpte till med fällorna. I går flyttade vi på fällorna in i gaderoben, efter att vi sett att det låg sågspån över helenas kläder.
I dag när jag vaknat och gjort mina vanliga morgonbestyr så öppnade jag gaderobsdörren. Gnagandet jag hört i natt försvann så plötsligt så jag vågade inte hoppas....
Men där låg den. MUSEN! Rätt söt ändå.
Mus i vårt hus!
Men död va den och jag log för mig själv. Det gjorde där emot inte Helena. Hon fick dåligt samvete och tyckte synd om det lilla oskyldiga djuret.

( behöver jag lägga till att det tycke inte jag. Han dog direkt och led säkert inte. )

Juste innan jag satte in fällorna i gaderoberna så va jag hemma hos min vän Samantha på middag. Hon ville bjuda på något och jag är inte den som säger nej åt grattis mat :-)
Och så vill jag tillägga att  jag lagade lite av maten också.

JA kan ni tänka er. Madde lagade MAT! Och god blev den också.
Speedad matlagning!

Bildbevis!!!!!

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0