Vilken dag

2010-01-21 @ 22:25:30
Först vill jag berätta om vad jag gjorde nu på kvällen. Efter det ska jag berätta allt som hänt i skolan i dag.
Amanda i våran klass har slutat och bestämt sig för att föda barn och grejer. Överge oss i klassen bara så där. Nä vi i klassen ville se vad det va för kille som tagit våran Amanda ifrån oss.
Helena och Gusten



När vi kom ut till Lagnö (som ligger mitt ute i skogen. Mer än va stensund gör) så går vi in med bestämda steg...
Och vi möts av det sötaste lilla barnet. Fikade i någon timme senva det dags att kliva ut ur den lilla dröm idyllen och hem tillbaka till skolan och pluggandet igen.




Nu drar jag tillbaka klockan och måste berätta om min skoldag.
Den börjar med att jag vaknar kl:05.40 och måste springa på toaletten.
HELVETE Urinvägsintefktion!
AJA bara att ringa läkaren senare under dagen eller om det blir lite bättre kanske det räcker med att dricka c-vitamin och dricka tranbärsjuice....
Kommer till frukosten och får precis tag på dom sista ägen innan allt plockades bort. Sen va det dags för skola. Morgonsamlingen gick bra och sedan va det film som stog på schemat. En film om 12-stegsprogramet va det denna gång.
När klockan va 09.40 va det dags för morgon fikat med skolan..
KAFFE DAGS menas det! Rökarna springer ut som vanligt först och vad möts dom av?? INGET ALLS. Eller snarare något saknades. vad då? jo våra ute skor. Tur att jag inte röker. Då behövs bara mina tofflor för att gå till kaffemaskinen tänker jag... HAHA!
Väl frame vid maskinen så hör jag hur folk i skolan visskar och fnissar.
"Gå och kolla i trappan" fick jag höra. AJa tänkte jag och går dit. Alla våra skor satt ihopknuttna i en rep längs hela räcket. Och alla stog och kollade på när vi va tvugna att knytta loss allt för att kunna få fram våra stackars rökares skor. HAHA igen, men denna gång från dom andra klasserna!
Det är nämligen så här. Alla klasser har fått i uppdrag att busa med någon annan klass i skolan. Det som redan har hänt är att polis-klassen fick hela sitt klassrum lännsat. När dom kom på morgonen och öppnade dörren så va klassrummet tomt. Alla bänkar och stolar stog i allrummet och det tog dom tydligen 30 min att få tillbaka allt. Jag vet tyvärr inte efter som vi i BP klassen börjar senare än alla andra. Det hade varit rätt kul att få se det- Det är bara att vänta och se vad som händer mer i alla klassena.
Inte nog med detta så får jag ett brev efter eftermiddagslektionen på mina skor.
Till Madde i BPEn hemlig beundrareBeundrarbrevet!
(klicka på bilderna för förstoring)
Och senare får jag höra att denna beundrare tydligen också fått ett brev FRÅN MIG! Vilken klass ligger bakom detta tro???

Ja juste. För den som undrar gick det inte över. Jag va tvungen att besöka läkaren och fick medecin. Om två dagar är jag super bra igen:-)

Dags för Maddis att sova nu. Skola i morgon!

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0