13 Maj, 2010

2010-05-13 @ 10:39:06
Torsdag och jag e hemma i sthlm. Känns riktigt skönt. Vi har lång ledigt från skolan eller så kan man säga ett mini lov. Slutade tolv i går från skolan och börjar skolan igen på måndag klockan nio :-) Ibland e det bra att vara student. I går efter skolan åkte ett gäng ner till Nyköping för att bowla. Jag, Prem och BPCissi va där lite tidigare än dom andra så vi satt vid hamnen och åt en glass först... Årets första glass vid vattnet. Tre kulor tog jag. Apelsinchoklad, nogat och chockladbrowni. Den gick ner kan jag ju säga.

Sen va det dags för att möta dom andra i bowlinghallen. Jag spelade som vanligt. ett eller två bra kast sen sattsade jag mest på rennan. Jag vill ju inte att dom andra ska känna sig dåliga så jag tar på mig den rollen.

Efter mycket skratt så va det dags att bege sig hemmåt till föräldrarhemmet. Kallt hade det hunnit att bli men det stoppar inte mig och Helena på våran resa hemmåt.

Väl hemma satt en liten Cissi på trappen och väntade på mig. Jag (som vanligtviss e duktigt på att planera) hade sagt till Cissi att jag skulle vara hemma en tid men så blev inte fallet. Cissi hade suttit på trappen och väntat i minst 20 min. Och sen när vi går in vissar det sig att min kära bror e hemma och hade inte hört när hon ringt på dörren. Så hon satt alltså utanför i onödan....

Aja. Hon va glad ändå för hon hade öppnat en öl och satt och njöt lite.

Grillen tände jag på och slängde på lite korv. Vilken kompination. Korv och rött vin.... Och vinet va inte äns gott så det blev bara ett glas.

Mot slutet av kvällen satt jag vid köksbordet och kunde knappt hålla ögonen öppna.

Kudden min skrek på mig på övervåningen så det fick bli en tidig kväll.

Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0