Rea med blå vecka

2010-05-15 @ 11:39:34
Va ute efter jobbet igår med enna sidan av jobbet. Mitt jobb har två "veckor" som jobbar mot varandra, Blå och Gul. I går va jag ute med blå vecka på Hamburger börs och såg på REA. Det va riktigt bra. Vissa delar av showen förstog jag inte men det har väl att göra med att jag bott på landet det senaste året. Eller??

Maten va underbart god men som på alla finare resturanger så betalar man mycket och får lite. Here gud, maten vi fick hade inte räckt till att få enbart Emil mätt, och sen va vi 13 andra också. Men men. De som fortfarande va hungriga när vi åkte hem fick väl stanna till på det gyllene Mét.
En av mina underbara kollegor bestämde sig för att bjuda mig på desserten som bestod av någon jätte fin choklad formad til en pyramid.
mmmmm Tänkte jag Det måste vara orgasmliknande. Fin choklad med någon ännu finare choklad fyllning.

När vi får in den är det en lite finare chokladpudding med havreflan. Den va otroligt god men inte värd 129 kr. Och även denna protion va minimal. Men som sagt sak det vara fint så ska det vara litet. Gott va det i alla fall.

Det blev en tidig kväll och när jag va tillbaka i huset för att hämta bilen stog jag och Jojo och snackade skit ett bra tag.
Det e en riktigt skönt tjej den där Jojo. Ska nog se till att träffa henne några fler gånger utanför jobbet.

Nu i dag sitter jag åter igen på jobbet för att göra det som förväntas av mig. Men innan jag kom hit fick jag känna av hur det är att ha lite alkoholproblem så att säga.
Klockan 10,00 stog jag utanför Bolaget och hängde på låset. Det var jag, en byggarbetare och några slitna männsikor som stog där och väntade på att klicket i dörren skulle höras, som signalerar att dörren är upplåst.

När klicket kom så rusade folket in och slet åt sig korgarna. Jag stog en sekund utanför och andades lugnt. Det slog mig att det är första gången jag e på bolaget på flera månader.

Jag handlade det jag skulle ha och när jag kommer fram till kassan hade det redan hunnit bli en liten kö. Jag står i mina egna tanker innan det är dags för mig att betala. KAssörska tittar på mig och säger något. JAg ser hur hennes läppar rör sig men jag hör inte vad hon säger... Ojdå.. Ursäkta vad sa du slänger jag ur mig. (hon måste ha trott att jag va full redan eller nåt). Det hon frågade efter va mitt id.. HA.... Legitimation tack! Och jag som blev kallad vuxen och gammal tidigare i veckan och nu måste jag bevisa att jag e över 20 år gammal.. Det gillar jag :-)
Madde maddis

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0