Savannah Katt

2010-09-18 @ 19:50:43
Jag har börjat kolla runt lite på en kompis till Svenne. Så länge jag bor hos mina föräldrar går det ingen nöd påhonom. Då behöver jag inte oroa mig över att han kommer bli själv länge. MEN när det är dags för mig att flytta hem igen så blir det problem. Då kommer han få vara själv längre peroider och då behöver han en kompis.
Jag har hittat en massa olika katter och frågan är om jag ska köpa en bondkatt som Svenne också är elle rom jag ska lägga ner lite mer pengar. Jag är ju rätt trött på allt hår som finns överallt. En bondkatt hårrar mycket mer än vad vissa katter gör. Som tex en Bengal eller en Savannah.
Julle berättade för mig om en katt som är lika stor som en hund och liknar en hund till sättet men har samma behov som en katt. Alltså en somkan vara själv lite längre och en som kan gå på kattlådan. Det enda är då att jag får köpa mig en stor kattlåda. Men det kanske det är värt.
AAA jag har massa planer. Jag ska ju även skaffa mig en hund när jag är färdi gi plugget så det kanske är bättre att köpa mig en mindre katt som en bondkatt eller en Bengal....
Tur att jag har ett år på mig att bestämma mig. Men det vore ju roligt att ha en katt till här hemma redan nu :-)

Kommentarer

Skriv något kul här:

Namn:
Klart jag ska bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0